حریق بزرگ انبار چوب در جاده کلات مشهد اطفا شد + عکس حقوق همه بازنشستگان امروز پرداخت می‌شود، بازنشستگان تامین‌اجتماعی نگران نباشند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص معلم خصوصی و سالن مطالعه برای دانش آموزان سیدی مشهد که امتحان نهایی دارند انجام ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرازو فرود جراحی بینی در ایران | تمایل مردان برای انجام عمل زیبایی بیشتر از زنان است

  • کد خبر: ۱۱۲۴۳۸
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
فرازو فرود جراحی بینی در ایران | تمایل مردان برای انجام عمل زیبایی بیشتر از زنان است
به موجب برخی آمارها، مردان نسبت به زنان بیشتر متقاضی جراحی بینی شده اند. در این مطلب نگاهی به جراحی بینی و برخی آمارها در این باره پرداخته‌ایم.

سیدمحمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ اگر در قطارشهری، اتوبوس و دیگر مکان‌های عمومی دورواطرافتان را دقیق‌تر نگاه کنید، متوجه افرادی می‌شوید که رو یا دور بینی شان را چسب سفید کاغذی زده اند. بعضی‌ها خیلی با دقت این کار را انجام داده اند و بعضی‌ها از روی بی حوصلگی. اما مهم‌ترین سؤالی که برای من هنگام روبه روشدن با این افراد ایجاد می‌شود، این است که کدامشان واقعا بینی خود را عمل کرده اند و کدامشان ادای بینی عمل کرده‌ها را در می‌آورند. از قدیم عمل بینی حرکتی لاکچری و از روی شکم سیری محسوب می‌شد.

البته فراگیری انجام این عمل بین مردم برای خیلی‌های دیگر سبب خیر شد و آن‌ها توانستند با انجام عمل بینی مشکلات تنفسی و حتی مشکل ظاهری بینی خود را حل کنند. حالا، اما کار بیخ پیدا کرده است و آن طورکه دکتر ابراهیم رزم پا، نایب رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن راینولوژی ایران، می‌گوید، با فراگیرشدن عمل بینی در کشور، این عمل زیبایی جنبه‌های جالبی یافته است. جالب است بدانید که ایران جزو کشور‌هایی با بیشترین میزان عمل جراحی بینی در جهان است.

در سال‌های گذشته سن متقاضیان برای انجام این عمل زیبایی در کشور کم شده و نکته جالب‌تر اینکه تقاضا برای عمل بینی در میان مردان زیادتر از زنان است. به گفته استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، جراحان بینی در ایران تخصص زیادی دارند و کشور دراین زمینه از جایگاه مناسبی برخوردار است. حضور تعداد چشمگیری از این جراحان در مشهد باعث شده است که شهروندانی از عراق و افغانستان برای انجام این عمل به مشهد بیایند و این جراحی را انجام دهند.

متأسفانه افزایش عمل‌های جراحی بینی در ایران به علت چشم وهم چشمی و رقابت بین افراد جامعه است؛ عملی که پرطرف دارترین عمل جراحی زیبایی در ایران است و به دلیل حساسیت‌های خاص و ارتباط مستقیم با چهره افراد، باید قبل از سپردن خود به تیغ جراحان اطلاعاتمان را از تخصص او و امکانات کلینیک انجام عمل کامل کنیم. هزینه عمل جراحی بینی از ۱۲ میلیون تومان آغاز می‌شود و پایان باز دارد؛ فاکتور‌هایی مثل میزان شهرت فرد جراح و آمار زیاد جراحی‌های موفق او مبلغ نهایی را مشخص می‌کنند. جالب اینکه حدود چهل سال پیش میزان عمل بینی در زنان با اختلاف زیاد بیشتر از مردان بود، ولی امروز این روند معکوس شده است و مردان تقاضای بیشتری برای انجام این عمل زیبایی دارند. همچنین، سن درخواست عمل کمتر شده  و متقاضیان این عمل در سنین کم افزایش یافته اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->